IX тиждень: завдання для 7-А класу під час карантину з 12.05 до 19.05 2020 р.

Шановні ліцеїсти, тема нашого уроку: " Наукова фантастика. Айзек Азімов. Оповідання "Фах""
Ви повинні виконати завдання до 19.05!


1. Подивіться експрес урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=zsWp6Oa3LAI
1. Прочитати твір ( підручник,с.246-253)
2. Прочитати матеріал, який поданий нижче.  
3. Поміркувати над  моделлю світу у  творі "Фах"(див.нижче)
4. Письмово виконати порівняльну характеристику  Плейтона і  Тревіліяна ( див. запитання до характеристики)
 УСПІХІВ!!!


А́йзек Азі́мов (англ. Isaac Asimov2 січня 1920 — 6 квітня 1992
— американський письменникпрофесор біохімії Бостонського університету, популяризатор науки, один з найвідоміших майстрів наукової фантастики та лауреат премії «Гросмейстер фантастики» за заслуги перед жанром (1987).
Азімов народився 2 січня 1920 в єврейській родині в містечку Петровичі Литовсько-Білоруської РСР (нині Смоленська область Росії). У 1923 році його батьки переїхали до США, у 1928 році стали громадянами цієї країни. Між 1939 і 1948 роками Азімов здобув магістерський і докторський ступені з хімії в Колумбійському університеті. Викладав біохімію в Медичній школі при Бостонському університеті. У 1958 році покинув університет, щоб повністю присвятити себе літературній діяльності. Він автор понад 500 книжок. Помер Азімов у Нью-Йорку 6 квітня 1992 року.





Фах (повість)

Фах (англ. Profession) — науково-фантастична повість Айзека Азімова, вперше опублікована у липні 1957 року в журналі Astounding Science Fiction. Увійшла до збірки «Дев'ять завтра» 1959.


Жанр: науково-фантастичне оповідання.

Сюжет

Автор описує суспільство на Землі у 66 столітті, де всі діти отримують знання через нейрокомп'ютерний інтерфейс. Також Земля є постачальником спеціалістів для Зовнішніх світів.
Найголовнішими подіями у житті дитини є:
  • День Читання — дата у вересні, коли діти 8-ми років отримують навички читання;
  • День Освіти — дата у листопаді, коли підлітки 18-ти років отримують певну Освіту із стрічки з професійними знаннями;
  • Олімпіада — відбувається у травні, коли підлітки, що отримали Освіту, змагаються за вакансії запропоновані представниками Зовнішніх світів.
Освіта, яку отримують підлітки, вибирається в результаті аналізу їх мозку і її неможливо змінити. Звичайне навчання вже давно не застосовується, оскільки воно довготривале і не могло гарантовано забезпечити потребу у спеціалістах для численних колонізованих планет. Для підлітка після отримання Освіти, залишитись на Землі вважається професійним провалом.
Джордж Плейтен мріяв стати програмістом, оскільки попит на них у високорозвинутих колоніях зробив цю професію престижною. Після Дня Читання він читав набагато краще за інших дітей і, щоб збільшити свої шанси на визначення придатності його мозку до цієї професії, потайки читав книги про комп'ютери. Отримання знань традиційним шляхом вважалося недоцільним заняттям, оскільки могло не збігтися з професією, до якої найкраще пристосований мозок.
На День Освіти йому несподівано повідомили про неможливість його мозку отримати будь-яку Освіту. Його помістили у спеціальний заклад, де він проводить час у роздумах і за читанням книг.
Через рік Джордж вирішує втекти, щоб звести рахунки із лікарем, що повідомив йому про його непридатність до професій.
Заодно він відвідує Олімпіаду у Сан-Франциско, де бере участь у змаганнях його однокласник Тревіліян, що отримав Освіту «з кольорових металів». Тревіліян показує поганий результат, оскільки, як він повідомляє Джорджу, у його стрічці не було даних про спектрограф Бімена, а тільки про попередню модель. Тому Тревіліян приймає невигідну пропозицію, щоб не залишитись на Землі. Розсерджено він запитує Джорджа, яку той отримав Освіту і між ними спалахує бійка.
Від полісмена Джорджа рятує незнайомий професор Ладислас Інженеску. На прохання Джорджа він влаштовує йому зустріч із високопосадовцем Новії — найпрестижнішої колонії.
Новіанин скаржиться на вузьку спеціалізацію та високу вартість спеціалістів з Землі, але відмовляється від пропозиції Джорджа організувати навчальний процес на Новії, оскільки в колоніях немає ресурсів, які потрібно було б багато років витрачати та ще й без гарантії результату.
Розчарований Джордж повертається до свого закладу і дізнається його справжню назву — Інститут вищої освіти. Тут збирають людей, які мають бажання та настирливість розвивати науку. Джордж був під наглядом інституту ще зі свого Дня Читання. Його втеча не була зупинена, оскільки була визнана корисною для усвідомлення ним необхідності справжнього навчання. Наприклад, під час втечі Джордж зрозумів, що Бімен, людина яка створила нову модель спектрографа, та й люди, що створили всі існуючі стрічки, не отримували власну освіту зі стрічок. Це все були люди здатні мислити оригінально.
Доглядачі Джорджа в інституті були соціологами, психологами, істориками — теж людьми здатними до оригінального мислення, але вони врешті отримали Освіту за допомогою стрічок, оскільки не виявили такого бунтарського бажання отримати освіту самотужки і винаходити щось нове.

Герої твору

Джордж Плейтен – головний герой твору.
Хейлі Омейні – товариш по кімнаті.
Ладислас Інженеску – дипломований історик.
Тревіліян – однокласник.
Новіанин –  співрозмовник, який вважав, що вчитися по книжкам не кращий варіант.
Хейлі Омейні – психолог.












































 ПОМІРКУЙ! усно







УВАГА! Шановні ліцеїсти, відскануйте виконане завдання та відправте на електронну пошту за адресою: hinockayaelena@gmail.com


НЕ ЗАБУДЬТЕ ВКАЗАТИ ПРІЗВИЩЕ ТА КЛАС! 



ПРОХАННЯ! Вказуйте номер роботи!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

VII тиждень: завдання для 10-А класу під час карантину з 27.04 до 04.05 2020 р.

10 тиждень: завдання з російської мови для 8-Б класу 22.05.2020 р.

10 тиждень: завдання для 8-В класу під час карантину з 18.05 до 22.05 2020 р.