VII тиждень: завдання для 11-А класу під час карантину з 29.04 до 06.05 2020 р.

Шановні ліцеїсти! Запропоновані завдання ви повинні виконати з 29.04 до 06.05 !


Тема уроку. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.



1. Ретроспекція  (погляд в минуле): від міфології до постмодернізму.
 Світова література  має бігатовікову історію. Запропонована вам таблиця наглядно показує, який довгий шлях пройдено. Кожному часу притаманний свій літературний напрям. Пригадуємо, який (які), записуємо в таблицю.
Міфологія, УНТ






Постмодернізм

VIII cт. до н.е. –  V н.е.
V – XV
XV – XVII
Кінець XVII – XVIII
XIX
Кінець XIX -  II пол.  XX
Кінець XX – початок XXI
Зверніть увагу! Художній напрям - термін, що вживається на позначення етапів безперервного процесу розвитку літератури, які відрізняються один від одного специфікою авторського осмислення дійсності (методами) та притаманними їм особливостями й засобами образно-художнього моделювання дійсності (стилями).


2.  Входження в тему: робимо перший крок. ( Читаємо і вчимо)

Ми живемо в епоху, коли всі слова вже сказані.
 С. Аверінцев
Кінець XX ст. низкою дослідників культури визначається як епоха постмодернізму або постмодерну. Постмодерн — широка культурна течія, що охоплює філософію, естетику, літературу, мистецтво, гуманітарні науки. Постмодернізм (лат. post — після, за і франц. modernisme — сучасний) з'явився на Заході у другій половині XX століття і став визначальним напрямом в естетиці. До культурологічного вжитку слово вніс англійський історик культури Арнольд Тойнбі. Постмодернізм виник як реакція на модернізм, як відчуття кінця історії сучасної епохи. Цей напрям у мистецтві є наслідком доби розпаду цілісного погляду на світ, доби руйнування звичних систем, розчарування. Постмодернізм зосередив увагу на феномені роздробленості, розколотості  свідомості індивіда.  Мистецтво постмодернізму іронічне, саркастичне, гротескне.
Його «розпізнавальні знаки»:
1. Відмова від будь-якої ієрархії. Стерті межі між високим і низьким, важливим і другорядним, реальним і вигаданим, авторським і неавторським. Зняті всі стильові і жанрові відмінності, всі табу, в тому числі й на ненормативну лексику. Відсутня повага до будь-яких авторитетів, святинь, немає прагнення до позитивного ідеалу. Найважливіші прийоми : гротеск;  іронія , яка доходить  до цинізму; оксюморон.
2. Інтертекстуальність (міжтекстовість). Оскільки межі між  дійсністю і літературою скасовані, весь світ сприймається як текст. Постмодерніст впевнений, що одне з його завдань  -  інтерпретація спадщини  класиків. При цьому сюжет твору частіше за все  не має самостійного значення, а головним для автора стає  гра з читачем, якому пропонується впізнати  сюжетні  ходи, мотиви, образи, приховані та явні ремінісценції (запозичення з класичних творів, розрахованих  на читацьку  память) в тексті.

3. Розширення  читацької  аудиторії за рахунок залучення  массових жанрів: детективи, мелодрами, фантастика.
Виписати в зошит: постмодернізм, його ознаки.

3. Опрацюйте матеріал презентації за посиланням: https://ppt4web.ru/literatura/postmodernzm.html


3. Працюємо з інформацією: розглядаємо, слухаємо, читаємо; аналізуємо; робимо висновки; відповідаємо на питання.
1. Подивіться уважно експрес-урок за посиланням: https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-19/  Зверніть увагу!  Матеріал допоможе вам при підготовці до ЗНО.
2. Складаємо літературознавчий словник:
Алюзія –
Інтертекстуальність –
Іронія -
Колаж –
Ремінісценція –
                        Словники можна знайти тут:
http://www.ukrlit.vn.ua/info/dict/

http://klas.sadzhavka.org.ua/mod/page/view.php?id=266

4. Підготувати повідомлення або анкету, візитівку одного з письменників-постмодерністів (У. Еко, М. Павича, П. Зюскінда)
              Інформацію можна знайти тут :
              http://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/
              http://dovidka.biz.ua/predstavniki-postmodernizmu/

УВАГА! Шановні ліцеїсти, відскануйте виконане завдання та відправте на електронну пошту за адресою: hinockayaelena@gmail.com




НЕ ЗАБУДЬТЕ ВКАЗАТИ ПРІЗВИЩЕ ТА КЛАС! 

ПРОХАННЯ! Вказуйте номер роботи!









Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

VII тиждень: завдання для 10-А класу під час карантину з 27.04 до 04.05 2020 р.

10 тиждень: завдання з російської мови для 8-Б класу 22.05.2020 р.

10 тиждень: завдання для 8-В класу під час карантину з 18.05 до 22.05 2020 р.